Pracovní skupiny PK obce Kostelany nad Moravou


V závislosti na předpokládaném vývoji povodňové situace svolá předseda celou PK. Při dosažení limitů pro II. příp. III. SPA a určí z jednotlivých členů PK, příp. dalších pracovníků OÚ pracovní skupiny včetně rozdělení do směn:


1. odpovědné za příjem a předávání informací o vývoji povodňové situace

▫      kontakt na předpovědní a hlásnou službu (ČHMÚ Brno, VH dispečink Brno, jez Spytihněv)

▫      kontakt na hlídkovou službu, PK Staré Město a PK Kunovice, PK Zlechov, PK Nedakonice

▫      vyvěšování aktuálních informací na informačních místech (vybrané úřední desky)

▫      informování občanů v ohroženém území s výzvou k odvozu motorových vozidel a s upozorněním na možnost evakuace

▫      informování firem v ohroženém území s výzvou k odvozu motorových vozidel a k zahájení činnosti dle jejich povodňových plánů


2. odpovědné za zajištění technických prostředků na ochranu před povodněmi

▫      prověřit připravenost mechanizačních prostředků a potřebného materiálu (lomový kámen, panely, písek, pytle, mobilní zábrany apod.) u smluvně zajištěných organizací (právnická osoba)

▫      ve spolupráci se správcem toku organizovat rozvoz materiálu pro potřeby zabezpečovacích a záchranných prací


3. odpovědné za vnitřní organizaci činností PK

▫      zajištění vozidel OÚ včetně jejich označení,

▫      zajištění pracovních pomůcek (papíry, psací potřeby, kalkulačky apod., mapy jsou přílohou tohoto povodňového plánu)

▫      zajištění mobilních telefonů, fotoaparátů, videokamer, ev. fm/kv vysílaček

▫      zajištění občerstvení a stravování

▫      zajištění prostor a prostředků pro odpočinek a přespání

▫      zajištění prostor a prostředků pro sušení oděvů a obuvi


4. odpovědné za ochranu a vyklizení objektů a budov OÚ

▫      zajištění prostor a prostředků pro sušení oděvů a obuvi

▫      vyklizení archivů, kanceláří a dalších prostor ve sklepech a přízemích jednotlivých budov obce (přemístění materiálů do vyšších pater)

▫      zabezpečení budov proti rabování, odpojení energií (spolupráce s vlastníky budov)


5. odpovědné za zajištění ochrany energií a spojů,

▫      spolupráce se správci energetických a spojových sítí a pomoc při opravách, nabíjení baterií


6. odpovědné za zajištění zásobování vodou

▫      spolupráce s SVK a.s.

▫      monitorování stavu v zásobování vodou, cisterny, místa pro rozmístění

▫      pomoc při zajišťování oprav a nouzového zásobování vodou


7. odpovědné za zajištění zdravotního a hygienického zabezpečení

▫      monitorování postižených oblastí z hlediska zdravotního a hygienického

▫      spolupráce a pomoc orgánů zdravotní a hygienické služby

▫      organizování převozu nemocných a zraněných občanů


8. odpovědné za zajištění dopravní obslužnosti a zásobování obyvatel

▫      monitorování průjezdnosti komunikací, uzávěr

▫      organizování objízdných tras v postižených oblastech

▫      zajištění náhradního zásobování potravinami a humanitární pomocí


9. odpovědné za zajištění evakuace a náhradního ubytování obyvatel

▫      sběr počtů a evidence obyvatel, které je nutno evakuovat

▫      prověření určených evakuačních míst - v příloze

▫      zajištění autobusů pro evakuaci (KPK ZLK)

▫      vyrozumění obyvatel o evakuaci (rozhlas, mobilní megafony - obecní policie)


10. odpovědné za zajištění pořádku a ochrany majetku

▫      v postižených oblastech spolupráce s Policií ČR a obecní policií


11. odpovědné za evidenční a dokumentační práce

Určení zapisovatele do povodňové knihy - nutno zapisovat veškeré údaje o průběhu povodně, činnosti PK a ostatních účastníků povodňové ochrany, zabezpečovacích a záchranných prací apod. včetně časových údajů a jmen

▫      sběr podkladů pro hodnotící zprávu o povodňové situaci a pro dokladování majetkové újmy v důsledku činnosti nebo opatření uložených v době povodně PK

▫      spolupráce s PK ORP při označování dosažených hladin

▫      zakreslování zaplaveného území, poruch hrází apod.

▫      fotodokumentace nebo video dokumentace povodňové situace