V závislosti na předpokládaném vývoji povodňové situace svolá předseda celou PK. Při dosažení limitů pro II. příp. III. SPA a určí z jednotlivých členů PK, příp. dalších pracovníků OÚ pracovní skupiny včetně rozdělení do směn:
▫ kontakt na předpovědní a hlásnou službu (ČHMÚ Brno, VH dispečink Brno, jez Spytihněv)
▫ kontakt na hlídkovou službu, PK Staré Město a PK Kunovice, PK Zlechov, PK Nedakonice
▫ vyvěšování aktuálních informací na informačních místech (vybrané úřední desky)
▫ informování občanů v ohroženém území s výzvou k odvozu motorových vozidel a s upozorněním na možnost evakuace
▫ informování firem v ohroženém území s výzvou k odvozu motorových vozidel a k zahájení činnosti dle jejich povodňových plánů
▫ prověřit připravenost mechanizačních prostředků a potřebného materiálu (lomový kámen, panely, písek, pytle, mobilní zábrany apod.) u smluvně zajištěných organizací (právnická osoba)
▫ ve spolupráci se správcem toku organizovat rozvoz materiálu pro potřeby zabezpečovacích a záchranných prací
▫ zajištění vozidel OÚ včetně jejich označení,
▫ zajištění pracovních pomůcek (papíry, psací potřeby, kalkulačky apod., mapy jsou přílohou tohoto povodňového plánu)
▫ zajištění mobilních telefonů, fotoaparátů, videokamer, ev. fm/kv vysílaček
▫ zajištění občerstvení a stravování
▫ zajištění prostor a prostředků pro odpočinek a přespání
▫ zajištění prostor a prostředků pro sušení oděvů a obuvi
▫ zajištění prostor a prostředků pro sušení oděvů a obuvi
▫ vyklizení archivů, kanceláří a dalších prostor ve sklepech a přízemích jednotlivých budov obce (přemístění materiálů do vyšších pater)
▫ zabezpečení budov proti rabování, odpojení energií (spolupráce s vlastníky budov)
▫ spolupráce se správci energetických a spojových sítí a pomoc při opravách, nabíjení baterií
▫ spolupráce s SVK a.s.
▫ monitorování stavu v zásobování vodou, cisterny, místa pro rozmístění
▫ pomoc při zajišťování oprav a nouzového zásobování vodou
▫ monitorování postižených oblastí z hlediska zdravotního a hygienického
▫ spolupráce a pomoc orgánů zdravotní a hygienické služby
▫ organizování převozu nemocných a zraněných občanů
▫ monitorování průjezdnosti komunikací, uzávěr
▫ organizování objízdných tras v postižených oblastech
▫ zajištění náhradního zásobování potravinami a humanitární pomocí
▫ sběr počtů a evidence obyvatel, které je nutno evakuovat
▫ prověření určených evakuačních míst - v příloze
▫ zajištění autobusů pro evakuaci (KPK ZLK)
▫ vyrozumění obyvatel o evakuaci (rozhlas, mobilní megafony - obecní policie)
▫ v postižených oblastech spolupráce s Policií ČR a obecní policií
Určení zapisovatele do povodňové knihy - nutno zapisovat veškeré údaje o průběhu povodně, činnosti PK a ostatních účastníků povodňové ochrany, zabezpečovacích a záchranných prací apod. včetně časových údajů a jmen
▫ sběr podkladů pro hodnotící zprávu o povodňové situaci a pro dokladování majetkové újmy v důsledku činnosti nebo opatření uložených v době povodně PK
▫ spolupráce s PK ORP při označování dosažených hladin
▫ zakreslování zaplaveného území, poruch hrází apod.
▫ fotodokumentace nebo video dokumentace povodňové situace